Polityka prywatności

Informacja o ochronie danych zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO)

I. Nazwa i adres administratora

Administratorem w rozumieniu Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych i innych ustaw krajowych o ochronie danych oraz pozostałych przepisów o prawnej ochronie danych jest:

FFT Produktionssysteme Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Górki 7

60-204 Poznań

Polska

email: pawel.foit@fft.de

II. Postanowienia ogólne o przetwarzaniu danych

1. Zakres przetwarzania danych osobowych

Gromadzimy i stosujemy dane osobowe naszych użytkowników generalnie tylko wtedy, gdy jest to konieczne do udostępnienia funkcjonalnej strony internetowej oraz naszych treści i usług.

Gromadzenie i stosowanie danych osobowych naszych użytkowników odbywa się regularnie tylko za zgodą użytkownika. Wyjątek stanowią takie przypadki, w których wcześniejsze uzyskanie zgody nie jest możliwe z przyczyn obiektywnych i przetwarzanie danych jest dozwolone przepisami ustawowymi.

2. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

W przypadku, gdy dla procesu przetwarzania danych osobowych uzyskujemy zgodę danej osoby (np. na potrzeby realizacji procesu rekrutacyjnego), podstawę prawną dla przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera a Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 zdania 1 litera b RODO. Obejmuje to także procesy przetwarzania konieczne dla przeprowadzenie działań poprzedzających umowę.

Jeśli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na naszej firmie , podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 zdania 1 litera c RODO.

W przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 zdania 1 litera d RODO.

Jeśli przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez naszą firmę lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, to podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 zdania 1 litera f RODO.

3. Usunięcie danych i okres przechowywania

Dane osobowe określonej osoby są usuwane lub blokowane, jak tylko nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Ponadto przechowywanie może odbywać się wtedy, gdy zostało to przewidziane przez europejskiego lub krajowego ustawodawcę w rozporządzeniach, ustawach i innych przepisach prawa unijnego, którym podlega osoba odpowiedzialna. Blokada lub usunięcie danych następuje także wtedy, gdy minął termin przewidziany powyżej, chyba, że konieczność dalszego przechowywania danych wynika z konieczności zawarcia umowy lub wypełnienia umowy.

III. Postawienie do dyspozycji strony internetowej i sporządzanie logów (protokołów) [logfiles]

1. Opis i zakres przetwarzania danych

Przy każdym wywołaniu naszej strony internetowej nasz system automatycznie rejestruje dane i informacje z systemu komputerowego wywołującego komputera. Zapisywane są przy tym następujące dane:

  • adres IP użytkownika
  • data i godzina dostępu

Dane są zapisywane również w logach naszego systemu. Nie następuje zapamiętywanie tych danych razem z innymi danymi osobowym użytkownika.

2. Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawę prawną dla czasowego gromadzenia danych i logów stanowi art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera f RODO.

3. Cel przetwarzania danych

Czasowe przechowywanie adresu IP przez system jest konieczne, aby umożliwić udostępnienie strony internetowej użytkownikowi komputera. W tym celu adres IP użytkownika musi być przechowywany na okres sesji.

Przechowywanie logów odbywa się w celu zapewnienia funkcjonalności strony internetowej. Ponadto dane te służą nam do optymalizacji strony internetowej i zapewnienia bezpieczeństwa naszego systemu informatycznego. W tym kontekście nie następuje przetwarzanie danych do celów marketingowych.

Powyższe stanowi przetwarzanie danych niezbędnych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów w rozumieniu art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera f RODO.

4. Okres przechowywania

Dane zostaną usunięte, jak tylko przechowywanie ich przestanie być konieczne dla osiągnięcia celu, w którym są przechowywane . Taki przypadek zachodzi w razie zgromadzenia danych w celu udostępnienia strony internetowej, zaś usunięcie danych następuje wówczas, gdy zakończona zostanie dana sesja.

W przypadku przechowywania danych w logach usunięcie danych następuje najpóźniej po siedmiu dniach. Możliwe jest przechowywanie danych wykraczające poza ten okres. W takim przypadku adresy IP użytkownika są kasowane lub zanonimizowane i nie jest możliwe przyporządkowanie ich do poszczególnego klienta.

5. Możliwość sprzeciwu i usunięcia

Gromadzenie danych w celu udostępnienia strony internetowej i przechowywanie danych w logach dla eksploatacji strony internetowej jest bezwzględnie konieczne. W związku z tym nie ma możliwości sprzeciwu ze strony użytkownika.

IV. Formularz i kontakt mailowy

1. Opis i zakres przetwarzania danych

Na naszej stronie internetowej istnieje formularz kontaktowy , który można wykorzystać do elektronicznego skontaktowania się oraz składania aplikacji rekrutacyjnych. Jeśli użytkownik skorzysta z tej możliwości, to dane wprowadzone do maski wprowadzania danych, jak również dane zawarte w dokumentach aplikacyjnych zostaną przekazane do nas i zapamiętane. Podanie tych danych jest obowiązkowe:

  • Nazwisko
  • adres mailowy
  • Państwa wiadomość do nas

Dodatkowo mogą Państwo dobrowolnie podać poniższe dane:

  • forma zwrócenia się
  • imię
  • przedsiębiorstwo
  • funkcja
  • ulica, numer domu
  • kod pocztowy, miejscowość
  • kraj
  • nr telefonu
  • stronę internetową

W chwili wysłania wiadomości zapamiętane zostaną ponadto następujące dane:

  • adres IP użytkownika
  • data i godzina zarejestrowania

Podczas przesyłania formularza kontaktowego oraz dokumentów aplikacyjnych uzyskiwana jest Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych i pouczamy Państwa o treści zgody. Mają Państwo także możliwość podania, czy preferują Państwo kontakt telefoniczny lub e-mail.

Alternatywnie możliwe jest skontaktowanie się poprzez podany do dyspozycji adres mailowy. W takim przypadku zapamiętane zostaną dane osobowe użytkownika przekazane nam mailem.

Nie następuje w tym kontekście żadne dalsze przekazanie danych osobom trzecim. Dane są używane wyłącznie na potrzeby komunikacji z Państwem oraz przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na dane stanowisko.

2. Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawę prawną dla przetwarzania danych w przypadku istnienia zgody użytkownika stanowi art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera a RODO.

Podstawę prawną dla przetwarzania danych, które są przekazywane mailem stanowi art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera f RODO. Jeśli celem kontaktu mailowego jest zawarcie umowy, to dodatkowo podstawę prawną dla przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 zdanie 1 litera b RODO.

3. Cel przetwarzania danych

Przetwarzanie danych osobowych z pola edycji wprowadzania danych oraz zawartych w dokumentach aplikacyjnych służy nam tylko do opracowania kontaktu oraz przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. W przypadku skontaktowania się drogą mailową także występuje uzasadniony interes do przetwarzania danych.

Pozostałe dane osobowe przetwarzane podczas procesu wysyłania służą temu, aby uniknąć nadużycia formularza kontaktowego i zapewnić bezpieczeństwo naszych systemów informatycznych.

4. Okres przechowywania

Dane są usuwane, jak tylko przestaną być niezbędne dla osiągnięcia celu ich przetwarzania. Dane osobowe z pola edycji danych formularza kontaktowego i te, które zostały przesłane mailem, przestają być niezbędne, gdy zostaje zakończona rekrutacja na dane stanowisko lub zakończona komunikacja z użytkownikiem. Komunikacja jest zakończona wtedy, gdy z okoliczności sprawy wynika, że przedmiot rozmowy został wyjaśniony definitywnie.

Dane osobowe pozyskane dodatkowo podczas wysyłania formularza są wykasowywane najpóźniej w terminie siedmiu dni.

5. Możliwość sprzeciwu i usunięcia

Użytkownik ma w każdym czasie możliwość odwołania swojej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Jeśli użytkownik skorzysta z kontaktu mailowego, to może w każdym momencie wyrazić sprzeciw co do przetwarzania danych osobowych. W takim przypadku komunikacja może nie być kontynuowana, uniemożliwi to również dalszy udział w rekrutacji.

Wszystkie dane osobowe, które zostały zapamiętane podczas kontaktowania się, zostaną w takim przypadku usunięte.

V. Prawa osoby, której dane dotyczą

Jeśli Państwa dane osobowe są przetwarzane, to są Państwo osobą, której dane dotyczą w rozumieniu RODO i przysługują Państwu poniższe prawa wobec administratora:

1. Prawo do informacji

Mogą Państwo od administratora zażądać potwierdzenia, czy dotyczące Państwa dane osobowe są przez nas przetwarzane.

Jeśli zachodzi takie przetwarzanie, to mogą Państwo żądać od administratora udzielenia następujących informacji:

  • cele przetwarzania danych osobowych;
  • kategorie danych osobowych, które są przetwarzane;
  • odbiorcę wzgl. kategorię odbiorców, wobec których zostały lub jeszcze zostaną ujawnione dotyczące Państwa dane osobowe;
  • okres przechowywania dotyczących Państwa danych osobowych lub, jeśli nie jest tu możliwe podanie konkretnych danych, kryteria ustalania okresu przechowywania;
  • informacje o prawie do zmiany lub usunięcia dotyczących Państwa danych osobowych, prawa do ograniczenia przetwarzania przez administratora lub prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  • wszystkie dostępne informacje o pochodzeniu danych, jeśli dane osobowe nie zostały uzyskane u osoby, której te dane dotyczą;
  • informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4, oraz istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.

Przysługuje Państwu prawo do żądania informacji o tym, czy dotyczące Państwa dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W związku z tym mogą Państwo żądać informacji o odpowiednich zabezpieczeniach zgodnie z art. 46 RODO w związku z takim przekazywaniem.

2. Prawo do sprostowania

Mają Państwo prawo do żądania od administratora sprostowania i/lub uzupełnienia danych, o ile dotyczące Państwa dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne. Administrator jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania sprostowania.

3. Prawo do ograniczenia przetwarzania

W następujących przypadkach mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych:

  • jeśli kwestionują Państwo prawidłowość dotyczących Państwa danych osobowych na okres, który pozwoli administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych osobowych;
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Państwo sprzeciwiają się usunięciu dotyczących Państwa danych osobowych, a w miejsce tego żądają ograniczenia ich wykorzystywania;
  • administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Państwu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  • jeśli wnieśli Państwo sprzeciw zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO i nie zostało jeszcze stwierdzone, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.

Jeśli przetwarzanie dotyczących Państwa danych osobowych zostało ograniczone, to dane te – z wyjątkiem ich przechowywania – wolno przetwarzać tylko za Państwa zgodą lub w celu ustalenia, dochodzenia, wykonywania lub obrony roszczeń prawnych lub dla ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub też z uwagi na ważny interes publiczny Unii lub państwa członkowskiego.

Jeśli ograniczenie przetwarzania zostało ograniczone według powyższych warunków, to zostaną Państwo poinformowani przez administratora zanim ograniczenie zostanie zniesione.

4. Prawo do usunięcia

a) Obowiązek usunięcia

Mogą Państwo zażądać od administratora, żeby dotyczące Państwa dane osobowe zostały niezwłocznie usunięte, a administrator jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia tych danych, o ile wystąpi jeden z poniższych powodów:

  • dotyczące Państwa dane osobowe przestały być niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetworzone.
  • odwołali Państwo zgodę, na której opierało się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust 1 litera a lub art. 9 ust. 2 litera a RODO i brak jest innej podstawy prawnej dla przetwarzania.
  • zgodnie z art. 21 ust.1 RODO zgłosili Państwo sprzeciw przeciw wobec przetwarzania i nie istnieją żadne nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania, lub też zgodnie z art. 21 ust. 2 RODO złożyli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania.
  • dotyczące Państwa dane osobowe zostały przetworzone w sposób niezgodny z prawem,
  • usunięcie dotyczących Państwa danych osobowych jest konieczne dla spełnienia prawnego obowiązku według prawa unijnego lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator.
  • dotyczące Państwa dane osobowe zostały pozyskane w odniesieniu do oferowanych usług społeczeństwa informatycznego zgodnie z art. 8 ust. 1 RODO.
b) Informacja dla osob trzecich

Jeśli administrator upublicznił dotyczące Państwa dane osobowe, a na mocy art. 17 ust. 1 RODO ma obowiązek usunąć te dane osobowe, to - biorąc pod uwagę dostępną technologię i koszt realizacji - podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, by poinformować administratorów przetwarzających te dane osobowe, że Państwo jako osoba, której dane dotyczą, żąda, by administratorzy ci usunęli wszelkie łącza do tych danych, kopie tych danych osobowych lub ich replikacje.

c) Wyjątki

Nie przysługuje prawo do usunięcia, o ile przetwarzanie jest niezbędne:

  • do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
  • do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
  • z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h) oraz i) i art. 9 ust. 3 DSGVO;
  • do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych zgodnie z art. 89 ust. 1, o ile prawdopodobne jest, że prawo, o którym mowa w ust. 1, uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
  • lub do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

5. Prawo do informacji

Jeśli dochodzą Państwo prawa do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania wobec administratora, to jest on zobowiązany, wobec wszystkich odbiorców, którym ujawnił dotyczące Państwa dane osobowe, do poinformowania o tym sprostowaniu lub usunięciu danych lub ograniczeniu przetwarzania, chyba, że okaże się to niemożliwe lub też połączone z niewspółmiernym nakładem.

Wobec administratora przysługuje Państwu prawo do bycia poinformowanym o tych odbiorcach.

6. Prawo do przenoszenia danych

Mają Państwo prawo do otrzymania dotyczących Państwa danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, które Państwo udostępnili administratorowi. Ponadto mają Państwo prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony administratora, któremu udostępniono te dane osobowe, o ile:

  • przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody w myśl art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) lub na podstawie umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b); oraz
  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

Wykonując to prawo, mają Państwo prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Wolności i prawa innych osób nie mogą zostać przez to uszczuplone.

Prawo do przenoszenia danych nie obowiązuje dla przetwarzania danych osobowych, które są konieczne dla wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.

7. Prawo sprzeciwu

Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO; obejmuje to także profilowanie na podstawie tych przepisów.

Administratorowi nie wolno już przetwarzać dotyczących Państwa danych osobowych, chyba że może wykazać istnienie bezwzględnie koniecznych prawnie uzasadnionych podstaw dla przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności lub przetwarzanie służy ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń.

Jeśli dotyczące Państwa dane osobowe przetwarzane są dla celów marketingu bezpośredniego, mają Państwo prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych w celu tego rodzaju reklamy; obejmuje to także profilowania, o ile pozostaje w związku z taką reklamą bezpośrednią.

Jeśli wniosą Państwo sprzeciw wobec celów związanych z reklamą bezpośrednią, to nie wolno już przetwarzać dotyczących Państwa danych osobowych do tych celów.

Mają Państwo możliwość, w związku z korzystaniem z usług społeczeństwa informacyjnego i bez uszczerbku dla dyrektywy 2002/58/WE prawo do sprzeciwu za pośrednictwem zautomatyzowanych środków wykorzystujących specyfikacje techniczne.

8. Prawo odwołania oświadczenia o zgodzie dotyczącej ochrony danych osobowych

Mają Państwo prawo do odwołania w dowolnym momencie Państwa zgody dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Odwołanie zgody nie narusza zgodności prawnej dokonanego przetwarzania na podstawie zgody wyrażonej do chwili odwołania.

9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach włącznie z profilowaniem

Mają Państwo prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa negatywnie.

Nie ma to zastosowania, jeśli ta decyzja:

  • jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy między Państwem a administratorem;
  • jest dozwolona prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, któremu podlega administrator i które przewiduje właściwe środki ochrony Państwa praw, wolności i Państwa prawnie uzasadnionych interesów; lub
  • opiera się na Państwa wyraźnej zgodzie.

Niemniej decyzje te nie mogą się opierać na szczególnych kategoriach danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1, chyba że zastosowanie ma art. 9 ust. 2 lit. a) lub g) i istnieją właściwe środki ochrony praw, wolności i Państwa prawnie uzasadnionych interesów.

Odnośnie przypadków wymienionych pod (1) i (3) administrator podejmuje adekwatne środki dla ochrony praw i wolności oraz Państwa prawnie uzasadnionych interesów, do których należy przynajmniej prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania tej decyzji.

10. Prawo do zaskarżenia do organów nadzorczych

Bez uszczerbku dla innych administracyjnych lub sądowych środków ochrony prawnej przysługuje Państwu prawo do zaskarżenia do organów nadzorczych, w szczególności w państwie członkowskim Państwa zwykłego miejsca pobytu, Państwa miejsca pracy lub miejsca domniemanego naruszenia, jeśli jesteście Państwo zdania, że przetwarzanie dotyczących Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.

Organ nadzorczy, do którego wnieśli Państwo skargę informuje występującego ze skargą o stanie i wynikach rozpatrywania skargi włącznie z możliwością skorzystania z sądowego środka ochrony prawnej według art. 78 RODO.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

FFT PRODUKTIONSSYSTEME POLSKA Sp. z o.o.
(spółka z ograniczoną odpowiedzialnością)

Siedziba: Katowice

Adres: al. Wojciecha Korfantego 138,

Polska, Katowice, 40-156


KRS: 0000633712

NIP: 7792446211

Wysokość kapitału zakładowego: 100 000,00 zł


tel. + 49 (0) 151 46562327

e-mail: pawel.foit@fft.de

www.pl-fft.com